Tuesday 23 November 2010

-1-

Assalamualaikum...

Terus teranglah katakan, saya suka berblogging, tetapi saya tidak gemar berblogging (ada perkataan Melayu lain untuk blogging tidak ke memang DBP guna perkataan ini?) mengenai kehidupan seharian saya. Rasa tidak tenteram tulis mengenai apa-apa yang saya lakukan hari ini, rancang apa esok, dan macam macam lagi. Pendek kata, saya tidak suka tulis aktiviti seharian saya.

Saya lebih gemar jikalau apa yang saya lakukan itu disimpan dalam minda saya atau pun minda insan insan jiran jiran kawan kawan ataupun yang mengenali saya tetapi bukan kepada YangTidakDikenali atau lebih dikenali (haha) sebagai 'Anonymous'. Menakutkan.

Apabila seseorang yang tidak kita kenali memberi pendapat dan diri mereka ditopengkan. Terfikir siapa. Perdana Menteri? Pengintip? Pejabat Kerajaan? Bayi? (melebih)

Jadi, ini ialah blog yang ke bawah sepuluh saya. Salam perkenalan. Mulakan hidup anda dengan visi dan misi baru. Lupakan yang lama. Mulakan yang baru. Ambil pengajaran yang lama, buang-buang yang baru. Ada peribahasa yang baik diambil yang buruk ditingalkan tetapi tidak ingat macam mana bunyi peribahasa itu.

Oh, ya. Hari ini SPM Bahasa Melayu kan? Mari kita ingat semula (ini tidak kisah dikongsi).

Ada soalan kemukan peribahasa itu yang kita kena sesuaikan diri ikut keadaan. Saya tidak ingat perkataan itu. Akhirnya saya hentam. Hentam apa? Lihat di bawah

Masuk ke kandang lembu mengelembu, masuk ke kandang kambing mengembek.

Ada kesilapan di situ. Dalam SPM sebenar pun anda (saya sendiri) berani hentam? Isk, Isk, Isk...

No comments: