Monday 24 November 2014

hari 1 of #satuharisatupos

bismillahirahmanirrahim
kelakar bila sampai je hari macam nie, akan aktif balik kat blogger, sama je sejak dulu sampai sekarang, bila keadaan macam nie berlaku akan menghadap blogger. tp dulu ingat lagi mmg kerap aktif buka blog baca tp sejak rasa macam dependent on mobile devuces macam tab, telefon mudah alih, da jarang buka blog sebab the best way to read blog is by using the laptop. jadi peranan laptop nie masih besar haha

so, serius rasa macam kebudakan bila buat benda tu, sesuatu yg kalau nak ditulis pun rasa malu, sebab diri nie dah berumur, malah ada je insan2 lain yang masih muda tp telah menjadi seseorang, you get what i mean? rasa macam orang lain mereka da jumpa matlamat dan mereka jumpa sesuatu yang mereka dapat lakukan untuk mengubah diri mereka. pernah dgr kan kalau kita nak mengubah dunia, kita kena fokus pada diri kita dulu dan juga metafora yang mereka cakap orang yang matang ialah orang yang tidak mahu mengubah dunia, tetapi mahu mengubah dirinya sendiri. dan juga lagi satu dimana, kita mengubah diri kita, dan perubahan itu akan mengubah orang, dan orang lain itu akan mengubah orang lain dan dapat nampak tak, dia perubahan yang berganda, sequence dia makin membesar. dia macam x square 2. x, walaupun start daripada seseorang 1 square 2 akan dapat 2, 2 square 2 akan dapat empat dan seterusnya, nampak kan nombor dia semakin membesar, masya Allah.

dan saya pula di sini masih bersikap kebudakan, masih memikirkan perkara yang hanya mimpi belum pasti tak takkan berlaku dalam masa terdekat. semestinya sebab saya masih di tapak permualaan yang sama. macam mana boleh masih di tapak yang sama, am i someone slow like ar13xr1? haha no, just that, time is not right yet for me. insya Allah bila sampai masa, bila suis tu on dia akn on terus dia takda gradually, but it can be switch off to so.... something unpredictable.

baik stop menulis sbb kalau tulis banyak2 sekaligus, lama2 akan hilang idea sedangkan plan satu hari satu pos.

alhamdulillah!

No comments: