Wednesday 26 November 2014

hari 3 of #satuharisatupos

bismillahirahmanirrahim
jado hari nie nak menulis pasal membuat keputusan. setiap hari mesti kita tak lari daripada membuat keputusan kan. paling senang bangun tidur, nak pergi ambil wudhu atau nak sambung tidur. so bgn2 terus kita kena buat keputisan. malah sekarang nie pun saya kena buat keputusan ataupun pilihan nak menulis pasal apa. banyak perkara yang berlaku pada hari nie dan saya nak menekankan pasal membuat pilihan.
kenapa saya nak cerita pasal nie? sbb hari nie saya kena membuat keputusan yang pada saya susah. macam nie, saya x suka membuat keputusan sebab saya memang x pandai nak membuat keputusan, saya jenis yang susah nak berfikir bila nak membuat keputusan, saya akan membuat keputusan melulu or something yang persistent last2 orang sekeliling yang menerima kesan buruknya. saya takla sebab pada saya ingatkan ini ialah pilihan yang terbaik rupanya tak. benda yang baik untuk kita tak semestinya baik untuk orang lain kan.
jadi saya rasa bersalah sangat2, i feel like bilasaya nak buat keputusan, misalan ada 3 pilihan yang saya boleh buat, A B dan C kalau saya pilih A yang berada pada keputusan B dan C mesti akan sedih berkecil hati dan begitu juga sebaliknya. so saya rasa serba salah. saya lebih selesa kalau orang lain yang buat keputusan jadi saya tak perlu rasa bersalah dan serius saya akan lebih menerima dan reda dengan pilihan yang orang lain buatkan sbb apa2 boleh salahkan depa hahaha ok silap nie tak baik macam i mean kalau orang lain yang buat keputusan tak bias, tak pilih kasih, dan tak berkepentingan kan?
saya minta maaf kalau saya membuatkan sesiapa kecil hati serius saya pun tak nak macam nie, saya pun x suka. saya tahu ada yang berkecil hati dengan saya dan saya tahu kita tak tunjukkan sbb saya pun macam tu. i wish i could turn back time macam suteki na sen taxi tapi ada saya baca somewhere yang kalau kita boleh putar balik masa akan ada something missing.

so that's it for today. i pray tomorrow and onwards will be better day, insya Allah.

p/s im sorry im writing with these kind of language because it's my spontaneous writing. in malay i tend to write like that but not in english thats why i prefer to write in english because i havent learnt their kind of shortform hahaha

No comments: