Saturday 29 November 2014

hari 6 of #satuharisatupos

bismillahirahmanirrahim,
haha saya terleka sikit hari nie, saya terlewat menulis 3 jam sebab saya tengah leka tgk muvi sleepless in seattle, siapa yang da tengok filem nie? serius, walaupun filem nie dah 2 dekad berlalu namun sepanjang saya tonton, saya masih mampu bergelak ketawa, tersenyum, dan menonton sehingga ke penghujungnya, dan saya sangkakan ia adalah kisah cinta semata-mata dimana ia something more sophisticated ataupun exotic, rupanya muvi nie sungguh heartwarming dan lebih kepada muvi untuk seisi keluarga. dan saya berani katakan yang watak utama filem ini ialah kanak2 itu, Jonah. sedap tu nama jonah

 hari nie saya berasa tenang sikit, tak tahu kenapa last week saya berasa agak terganggu sikit dari segi pemikiran, lebih2 bila kelas, mungkin sebab saya dah lama tak berada dalam satu kelompok yang besar iaitu beratus orang ada dalam tempat yang sama, saya berasa agak cautious dan pemikiran saya banyak kali melayang

bukan tu sahaja sebenarnya ada something kerap bermain diminda, ingat tak pos lepas saya ada cakap saya ada private diary dalam tab saya? hal itu saya luahkan ke dalam tu sebab ia terlalu private dan agak malu kalau orang tahu haha

insya Allah, hati makin tenang bila hari berlalu rasanya salah satu sebab saya kurang mendekatkan diri saya kepada Allah, saya cuma berzikir dan membaca al-Quran cuma dari semalam baru saya berkesempatan untuk menambah amal ibadat alhamdulillah.

terima kasih, hng (hi and goodbye)

No comments: