Sunday 2 August 2015

Hijrah Cinta

Alhamdulillah hari nie diberi kesempatan untuk menyertai sesi perkongsian bersama delegasi dari Malaysia atas tema Hijrah Cinta, program nie khas untuk orang perempuan sebelum mulanya konsert pada 8 malam nie yang mana daya tidak menyertainya. Walaupun saya hanya dapat meluangkan sejam sahaja untuk sesi ini, inshallah banyak ilmu dan pengajaran saya dapat.

Jadi sesi ini bernula dengan perkenalan para panel yang terdiri daripada Kak Nina, Kak Jeha, dan Kak Eynas dan masing2 dikehendaki untuk memberikan pendapat merek untuk certain persoalan. total yang saya sempat dengar hanya 2, ttp serius kalau saya dikehendaki untuk menjawab mungkin saya akan terkaku kejap haha.

So persoalan pertama ialah memberikan apakah maksud hijrah dari kaca mata dan hati kita. I dont think I could tell whats on my thought about this. 

And persoalan kedua ialah apa perubahan yang kt dapat selepas berhijrah. I tried to edit from time to time with the answer from each one of them.

And thirdly ialah apa yg mereka ingin berikan kepada kami di Jordan mungkin satu pelaksanaan atau prluang yang pada mereka kita patuy ambil, macam kita nak menolong orang kan tup tup org yang memerlukan itu ada sahaja didepan mata kita.

Dan saya cemburu, cemburu pada mereka yg berubah drpd jahiliah kerana saya merasakan mereka merasa kemanisan itu menghargainya lebih dari orang lain. 


Bocor rahsia saya duduk barisan belakang sekali haha

No comments: